W przypadku szkody w mieniu lub na osobie spowodowanej stanem nawierzchni drogi (dziury), chodnika (obluzowane płytki), posadzki w hipermarkecie (rozlana ciecz) , ekspozycji sklepowej, dachu (zalegający śnieg, sople) – pamiętajmy przede wszystkim o:
- dokładnym sprecyzowaniu miejsca gdzie doszło do zdarzenia (jaka miejscowość, jaka droga, który kilometr, miejsca charakterystyczne, jaki sklep, nieruchomość, etc.);
- zbieraniu jak największej ilości dowodów (oświadczenia świadków, zdjęcia miejsca wypadku, chodnika, jezdni, schodów, ekspozycji, dachu, itp.) na okoliczność przebiegu wypadku, jego przyczyn, uchybień przepisom bhp, innych zaniedbań;
- wezwaniu policji/straży miejskiej na miejsce zdarzenia;
- niezwłocznym zgłoszeniu wypadku zarządcy, właścicielowi terenu/lokalu/sklepu;
- zachowaniu biletów, rachunków ze sklepu, kina - potwierdzających obecność w danym miejscu.